Schedule

REGULAR CLASSES NOVAGGIO – CASA CORVO

MONDAY casa corvo
9.00-10.20,  Hatha Flow Open in italiano

TUESDAY casa corvo
› 18.00-19.20,  Hatha Flow Open in italiano

SUNDAY casa corvo
› 18.00-19.30,  Yin Yoga in italiano


REGULAR CLASSES LUGANO

MONDAY YOGA ROOF Lugano centro
19.30-20.45,  Hatha Flow Open in italiano (some english  possible)
20.50-21.15 Free donation MEDITATION CLASS

THURSDAY YOGA ROOF Lugano centro
19.30-20.45,  Hatha Flow Open in italiano (some english  possible)

SUNDAY YOGA ROOF LUGANO CENTRO
› 10.00-11.15 Hatha Flow Intermediate in italiano (some english  possible)
11.30-12.45,  Hatha Flow Open in italiano (some english  possible)

In addition to group classes, I also offer private yoga classes and corporate yoga. For more information, send me an e-mail.

Prices
See Yoga Roof  Website for prices.

CLASS DESCRIPTION

Hatha Flow

During 90 or 75 minutes we will take time to explore classical yoga asanas (poses), sun salutations (sequences of poses) and focus more on the breath with awareness. After a general warm up, in each class we will concentrate on a specific topic or area of the body (hips, shoulders, balance, feet and roots, backbends, etc.). We will add Vinyasas (flows where the movements are connected in a specific way) and approach every pose by it’s correct alignment. In my classes, I concentrate on precise and safe movements combined with breathing. All students are supported individually and all levels welcome, also total beginners.

Vinyasa Flow  – Vinyasa Flow advanced

During 90 minutes we will flow dynamically and energetically through creative sequences exploring classical and newer yoga asanas (poses) and sun salutations (sequences of poses). In each class we will concentrate on a specific topic or area of the body (hips, shoulders, balance, feet and roots, backbends, etc.). To build up strength and stamina we will add Vinyasas and explore a peak pose where also advanced students will feel challenged to try out something new. The whole process is always kept light and joyful. Suitable for students with a steady practice.

YIN YOGA
 
Lo YIN YOGA si ispira al concetto taoista dello yin-yang, ma si basa anche sulla medicina tradizionale cinese, dove per riequilibrare l’energia nel corpo si usano i meridiani (linee energetiche nel corpo). YIN descrive il lato lunare, passivo, femminile, morbido e le pratiche più dolci, mentre YANG è il lato forte, maschile, solare e attivo. Un corpo e una mente sana comportano sia elementi YIN che YANG e la vita è un equilibrio costante tra questi due opposti. Spesso la nostra pratica Yoga-Asana, ma anche la nostra vita in una società competitiva, è incentrata maggiormente sulle pratiche YANG, gli esercizi più forti, mentali e “muscolosi”. Con la pratica YIN si intende ri-equilibrare questa tendenza. 
 
Una lezione di YIN YOGA è composta quasi unicamente da posizioni eseguite in ginocchio, seduti o sdraiati sul tappetino e comporta l’uso di materiali quali coperte, blocchi e cinture. Tradizionalmente le posture sono tenute per almeno 2-3 minuti per permettere al corpo di rilasciare tensioni accumulate negli anni ma anche di lavorare in profondità nei tessuti connettivi e miofasciali. Solo con una pratica di questo genere si riesce ad andare veramente in profondità. Si usano le linee dei meridiani per sollecitare determinati organi e il respiro svolge un ruolo molto importante. La pratica diventa così introspettiva e meditativa: un modo ideale per rigenerarsi la domenica sera e affrontare con nuove energie la settimana seguente!
 
Trovi una bella descrizione dello YIN YOGA anche qui:

 

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© Michela Montalbetti, Gennaio 2018

 

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